Strefa funkcjonalna

Star Fitness kompleksowo wyposaża strefy treningu funkcjonalnego w profesjonalny sprzęt takich marek, jak np. Jordan®, Lifeline®, Vicore® oraz podłogi. Przygotowujemy również aranżacje graficzne na ściany i udzielamy wsparcia marketingowego.

Sprzedajemy gotowe koncepcje wyposażenia stref funkcjonalnych dostosowane do powierzchni. Proponujemy gotowe zestawy, które uwzględniają wszystkie najważniejsze kombinacje ćwiczeń, obejmujące taki sprzęt, jak:

  • Brama do treningu w zawieszeniu do 6 osób i zestaw jungle gym XT
  • Platformy plyometryczne
  • Zestaw kettlebellsów, stojak
  • Zestaw powerbagów, stojak
  • Piłki lekarskie, rebounder, stojak
  • Bosu
  • Ławka Vicore
  • Fit Balls
  • Core plate
  • Ciężki worek bokserski
  • Drabinka Indoor
  • Płotki
  • Łańcuchy do sztang
  • Rollery
  • Zestaw hantli, stojak

Star Fitness wyposaża kompletne strefy o dowolnej wielkości. W zależności od potrzeb klienta i charakteru danego klubu przygotowywane są indywidualne propozycje sprzętu. Każda realizacja poprzedzona jest doradztwem i gruntowną analizą potrzeb klubu. Oprócz sprzętu firma oferuje również szkolenia dla trenerów z zakresu treningu funkcjonalnego, które najlepiej przygotowują do prowadzenia treningów grupowych i personalnych na sprzedawanym sprzęcie.

Trening funkcjonalny

Trening funkcjonalny to specyficzny, przygotowany dla konkretnej osoby trening, który ma za zadanie pomóc jej w wykonywaniu codziennych czynności ruchowych, takich jak np. noszenie i podnoszenie różnych przedmiotów, wieszanie prania, mycie okien, granie w piłkę nożną czy siatkówkę etc. Trening funkcjonalny charakteryzuje się dopasowaniem pod względem energetycznym, mechanicznym i koordynacyjnym do osoby, dla której został stworzony.

Podstawowymi zasadami treningu funkcjonalnego są wielostawowość ćwiczeń, czyli brak ćwiczeń izolowanych oraz ich funkcjonalność, czyli użyteczność w ruchach życia codziennego. Złożoność wykonywanych ćwiczeń w treningu funkcjonalnym pociąga za sobą wymuszenie bardziej intensywnego krążenia krwi, a co z tym się wiąże, poprawę działania i wzrost wydolności organizmu – jego wytrzymałości tlenowej i mięśniowej. Trening funkcjonalny harmonijnie wzmacnia mięśnie całego ciała. Wielką jego zaletą jest to, że uaktywnia wszystkie rodzaje włókien mięśniowych, a także mięśnie głębokie i posturalne, które odpowiadają za prawidłową postawę oraz zdrowy kręgosłup. Trening funkcjonalny pozwala jednocześnie na poprawienie kondycji i przygotowanie ciała do wysiłku. Jest to trening prozdrowotny. Dzięki równomiernej stymulacji całego organizmu wyrównuje napięcia mięśniowe. Początkowo trening funkcjonalny może wydawać się intensywny, ale jego efekty są zauważalne już po 3 tygodniach regularnych ćwiczeń.

Trening funkcjonalny może się opierać na ćwiczeniach z przyborami takimi, jak np. kettlebellsy (czajniczki – ciężarki z jedną rączką o różnym ciężarze), bosu, piłki fitness o różnym kształcie, piłki lekarskie, podesty o różnej wysokości, lina i taśmy zawieszone na bramie. Przyrządy, jakie można wykorzystywać w treningu funkcjonalnym są bardzo liczne, ich wykorzystanie uzależnione jest właściwie tylko od wyobraźni trenera i chęci ćwiczącego.

Zastosowanie

Trening funkcjonalny znalazł zastosowanie m.in. w rehabilitacji, profilaktyce zdrowotnej i ćwiczeniach dla sportowców. Przeznaczony jest dla wszystkich, niezależnie od stanu zdrowia, ponieważ jest dostosowany do indywidualnych potrzeb człowieka i może być uprawiany dosłownie przez każdego, w zależności od jego potrzeb.

Cele

Trening funkcjonalny wydatnie wspomaga wykonywania codziennych czynności życiowych każdego człowieka, wzmacnia te partie ciała i mięśnie, które wymagają szczególnej uwagi i są najczęściej wykorzystywane w życiu. W przypadku sportowców natomiast, trening funkcjonalny pozwala im osiągnąć lepsze wyniki i poprawia wydolność ich organizmu.

Zalety:

  • Poprawia metabolizm,
  • Zwiększa tlenową i beztlenową wydolność organizmu i jego kondycję.
  • Przygotowuje motorycznie do uprawiania ulubionej dyscypliny sportowej.
  • Wspiera rehabilitację i zapobiega kontuzjom.
  • Poprawia postawę ciała.
  • Wspomaga redukcję tkanki tłuszczowej i budowę masy mięśniowej
  • Poprawia koordynację ruchową, równowagę ciała i stabilizację stawów.