Strefa fitness w obiektach hotelowych, uzdrowiskowych i wellness

   njus

25% polskich obywateli deklaruje aktywność fizyczną przynajmniej raz w tygodniu (wg Eurobarometr 2014, Komisja Europejska). Dla 52% osób ulubioną formą uprawiania sportu jest siłownia a 33% klientów hoteli zawsze ma ze sobą strój sportowy.

A co, gdyby tej grupie Polaków stworzyć warunki do uprawiania sportu w Twoim obiekcie? Jakie korzyści może przynieść dobrze przygotowana strefa fitness dla Twojego biznesu? Przede wszystkim może stanowić doskonałe dopełnienie oferty Twojego obiektu. Zwiększyć jego potencjał marketingowy oraz rentowność. Wartością dodaną będą pozytywne skojarzenia Twoich klientów oraz poczucie, że odpowiadasz na ich potrzeby i oczekiwania. Doradca Biznesowy Star Fitness zwraca uwagę na kilka najważniejszych elementów, które powinieneś przeanalizować przygotowując strefę fitness w Twoim obiekcie.

Segmentacja obecnych/potencjalnych klientów

Czy Twoi klienci to turyści biznesowi czy wellness? Czy w Twoim obiekcie pojawiają się sportowcy? Czy swoją ofertę chcesz kierować do osób 50+, czy do rodzin z dziećmi? Czy Twoja strefa fitness będzie przeznaczona tylko dla klientów obiektu ,czy też przewidujesz otwarcie się na klientów zewnętrznych? Na wszystkie te pytania warto odpowiedzieć sobie zanim przystąpisz do dalszych działań.

Wybór miejsca

Jaką powierzchnię możesz przeznaczyć na strefę fitness? W której części Twojego obiektu ma się ona znaleźć. Czy będzie centralnym, tętniącym życiem punktem czy wydzieloną kameralną strefą, zachęcającą do relaksu?

Weryfikacja uwarunkowań technicznych

Czy miejsce, które wybrałeś spełnia kryteria techniczne takie jak nośność, wentylacja, powierzchnia?

Określenie zasad korzystania ze strefy

Czy Twoja strefa fitness będzie czynna codziennie czy tylko w wybrane dni tygodnia? Czy korzystać z niej będą tylko klienci Twojego obiektu, czy także osoby z zewnątrz, dla których strefa będzie argumentem zachęcającym ich do odwiedzenia obiektu?

Wybór sprzętu 

Tak naprawdę będzie wypadkową w/w decyzji. Ilość sprzętów oraz rodzaj poszczególnych jednostek zależeć będzie od ilości osób odwiedzających strefę, ich potrzeb oraz celów jakie stawiasz swojemu obiektowi. Inaczej wyposażysz strefę fitness w obiekcie o charakterze rehabilitacyjno-uzdrowiskowym, a inaczej obiekt typu wellness znajdujący się w modnej, lifestyle’owej lokalizacji.

Rekrutacja i szkolenie personelu

Ważnym etapem jest także dobór odpowiedniej kadry. Pamiętaj, że unikalną atmosferę Twojej strefy fitness stworzą w dużej mierze, pracujący tam ludzie. Kompetentna i życzliwa recepcjonistka. Doświadczony rehabilitant. Charyzmatyczny instruktor, znający możliwości urządzeń, które zgromadziłeś w Twojej strefie. Z takich ludzi powinien składać się Twój zespół. Ważne by znali oni swoją rolę we wdrożonym przez Ciebie modelu biznesowym oraz aby swoimi działaniami przyciągali klientów i zachęcali ich do kolejnych wizyt.

Powrót do listy